علت عدم عرضه خودرو در بورس کالا چیست؟

Wiki Article

هر زمان که میزان عرضه در بازار داخلی کم بوده و مجموع میزان تقاضا بر میزان عرضه افزایش پیدا کند، رقابتی ناسالم و هیجان انگیز در بازار بورس کالا رخ داده و شاهد افزایش قیمت آهن آلات می باشیم. برای مثال، فرض کنید که تقاضای توت فرنگی بصورت غیرمنطقی کاهش پیدا می کند، بنابراین، منحنی تقاضا به سمت چپ تغییر می کند و قیمت و مقدار تعادلی کاهش می یابد. حرکت در علم اقتصاد به معنی تغییر در طول منحنی عرضه و تقاضا می باشد که در این منحنی، حرکت تقاضا نشان دهنده تغییر در قیمت و تعداد مورد تقاضا از یک نقطه به نقطه دیگر منحنی است. در نمودار عرضه، حرکت در طول منحنی عرضه یعنی رابطه عرضه پایدار است. وقتی طرف تقاضا دسترسی به بازار ندارد، بخشهای تولیدی و واسطهگری مسکن نیز وارد رکود میشوند که به نظر میرسد در تیرماه این اتفاق رخ داده است. در این صورت برای بخش خصوصی انگیزه ایجاد خواهد شد و اشتغال نیز که مورد نظر دولت است، رونق میگیرد.


لطفی، رشد معاملات در دو ماهه ابتدای سال جاری را نوعی رونق مصنوعی دانست و گفت: رونق واقعی در شرایطی به دست میآید که گردش نقدینگی در بخش مسکن ایجاد شود. برای مثال اگر کشاورزی مقدار زیادی توتفرنگی تولید کند، قیمت آن پایین میآید تا بتواند تمام آنها را بفروشد. به عنوان مثال، اگر جفت ارز تحت فشار فروش به سمت پایین حرکت کند، برخی از معاملهگران سفارشات خرید معلق را در سطوح معینی زیر قیمت قرار خواهند داد. تحلیلگران اوراسیا میگویند انتظار نمیرود عربستان علیرغم دیدار جو بایدن، در کوتاهمدت افزایش چندانی در تولید خود ایجاد کند، چون اولویت ریاض تعهد به مدیریت بازار و حفظ ذخایر مازاد برای شرایط اضطراری است. چون این برنامه در دیگر کشورها با شرایط ایران، حداقل با چند نوع مخاطره برنامهای، انگیزشی، زنجیرهای و موازنهای مواجه بوده است. خروج پول ۳۸۱ میلیارد تومانی نیز از دیگر نکات بازار روز گذشته بود تا تصویر ناامیدکنندهای از بورس تهران به جا بماند. ارزش معاملات نیز دیروز دوباره رکوردشکنی کرد و با سقوط به زیر کانال ۳هزار میلیارد تومانی،عدد ۲۹۲۳ میلیارد تومانی را به ثبت رساند که از اواخر اسفند سال گذشته تکرار نشده بود.


علت ثبات در بازار آهن آلات ایران رکود در بازار و هم چنین شرایط اقتصادی می باشد که این موضوع نیز به سال های گذشته مربوط می باشد. شب جمعه پیشنویسی از صمت وزارت صمت منتشر شد که انتقادهای زیادی را از سمت فعالان اقتصادی و بازار سرمایه برانگیخت. شاید بتوان گفت از ابتدای تاریخ اقتصادی بشر حتی زمانی که هنوز پول اختراع نشده بود و مبادلات به صورت پایاپای صورت میگرفت، ارزش کالاها بر اساس قوانین عرضه و تقاضا و محل تلاقی منحنیهای آنها تعیین میشده است. طرح «تنظیم بازار کالاهای مشمول الزام به عرضه در بورس کالا» که توسط کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح و به تصویب رسید؛ در روزهای اخیر با واکنش هایی از طرف فعالان بازار سرمایه روبه رو شده است. اما بررسیهای کارشناسان مستقل و همچنین دادههای مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی حکایت دیگری از این مقوله به دست میدهد. تحلیل برخی کارشناسان این است که تاثیر تغییر قیمت برخی کالاها بر بازار مسکن کمرنگ شده و در واقع شوک ایجاد شده بر بازار ملک از بین رفته است. معني اين اتفاق اين است که قيمت تعادل افزايش مي يابد و کميت تعادل کاهش.


مهمترین نتیجهی تحرک در بازار مسکن، افزایش ساخت و ساز و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا است. بهعلاوه، ظرفیت مازاد اوپک در شرایطی که اکثر تولیدکنندگان آن با حداکثر ظرفیت تولید میکنند، کاهشیافته است. جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی کاخسفید در روز دوشنبه گفت جو بایدن رئیسجمهور آمریکا در دیدار از سران کشورهای تولیدکننده نفت خلیجفارس در عربستان در این هفته، در مورد افزایش تولید اوپک هم گفتوگو خواهد کرد. همچنین یکی از مشاوران املاک منطقه شرق تهران درباره وضعیت فعلی بازار مسکن به ایسنا گفت: حجم مراجعات نسبت به ماه قبل تقریبا نصف شده است. بورسان : برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در روند بورس تاثیرگذار است و نیز انتظار چه اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم. به دنبال آن روند تغییرات قیمت نیز متوقف شده و بازار تا حدودی به آرامش رسیده است. علیرغم جهش قیمت مسکن که از دوره قبل وجود داشته و در دولت فعلی رشدها تا حدودی تعدیل شده است، افزایش قیمت مسکن پایینتر از نرخ تورم عمومی است.


در این حالت عرضه ی پرتقال بیش از تقاضای آن خواهد بود.

نتیجهی جهش سنگین قیمت مسکن در دولت گذشته رکود ساخت و ساز بوده است. ممکن است در برخی ماهها با ریزنوساناتی مواجه باشیم اما ظرفیت رشد سنگین قیمت وجود ندارد. با کاهش قیمت, مقدار تقاضا افزایش می باد زیرا مصرف کنندگان مایل به خرید بیشتر محصول با قیمت پایین تر هستند . تحلیلگران مؤسسه مشاوره اوراسیا گروپ طی یادداشتی اعلام کردند:«افزایش ترس از رکود اقتصاد و ادامه ضعف تقاضا در چین قیمت نفت را پایین میکشد، چون تعادل عرضه و تقاضا در شرایط فعلی بسیار ناپایدار است». همین امر به ترتیب معکوس اتفاق میافتد مشروط بر اینکه در هر بازار بیش از حد از آن وجود داشته باشد. در این حالت عرضه ی پرتقال بیش از تقاضای آن خواهد بود. در این حالت یک معاملهگر حرفهای، با شناخت پتانسیل پنهان دارایی و با وجود جو منفی رایج پیرامون آن، خریدهای خود را انجام میدهد. با شناسایی یک نوع جدید از ویروس کرونا در چین و شیوع آن، در بسیاری از شهرهای این کشور محدودیتهای کرونایی از تعطیلی کسبوکارها گرفته تا قرنطینه وضع شدهاست. از اسفند پارسال قیمتها مرتبا بهروز میشد و بعضا مبنا و منطق خاصی نداشت.



اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در get more info مورد عرضه تقاضا لطفا از صفحه ما بخواهید.

Report this wiki page